„Basket je víc než jen samotná hra na hřišti. Je odedávna napojen na kulturu, má svou specifickou módu, hudbu i styl komunikace. Naší ambicí je i v Česku udělat z basketu fenomén přesahující samotný sport. Když jsme před rokem startovali změnu vizuálního stylu, mluvili jsme o hodnotách jako je rebelství, kreativita a týmovost. Chceme být komunitou a udávat tak trochu trendy i ostatním sportům. V tom, jak se k sobě vzájemně chováme, i tím, jak komunikujeme,“ vysvětluje Martin Peterka, marketingový ředitel České basketbalové federace.
Trocha rebelství a velká porce kreativity jsou také rysy originální kampaně. Ta staví na hiphopovém nápěvu, který speciálně pro basketbalovou federaci složil přední český rapper Kato z Prago Union. Ve dvouminutovém videu, které se natáčelo v pražské hale Na Folimance společně s dětmi, pak vyzývá basketbalovou komunitu, aby „hejty“ nechala v letošním ročníku doma.
„Kampaň jsme chystali společně s agenturou AETNA už k loňskému ročníku, ale ten se nakonec bohužel kvůli situaci s covidem prakticky neodehrál. Dnes je ale možná ještě aktuálnější, protože se v průběhu posledních měsíců objevila celá řada událostí u ostatních sportů, kterým chceme předcházet. Ať už jde o rasistické nadávky, bitky mezi fanoušky, šikanu v dětských týmech nebo uzavřené stadiony. Vzkazujeme, že pro takové excesy není v našem sportu místo. Jsme rasově, genderově i jakkoli jinak naprosto tolerantní sport – a budeme důsledně trestat všechny ty, kdo komunitu kolem našeho sportu narušují. Proto vzniklo pod patronací projektu Bez faulů i speciální desatero Hej ty, žádný hejty,“ doplňuje Martin Peterka.
Nevšední kampaň má být dalším střípkem do mozaiky výjimečného basketbalového roku, který odstartoval historickou účastí české mužské reprezentace na olympijských hrách v Tokiu, a jenž vyvrcholí za rok pořádáním skupiny Eurobasketu 2022 v pražské O2 areně.
Více informací ke kampani: www.bezfaulu.cz